tiistai 7. syyskuuta 2010

Täällä me ollaan!

Dublinissa. Kohta hypätään Letterkennyn bussiin.
Ai että ku ihanaa!
Nyt ollaan perillä! Lähettiin siis eilen ennen sian pieremää ajamaan Tampereen lentsikkakentälle. Hyvin kerettiin. Lento kesti kolmisen tuntia. Stansted oli aika iso lentokenttä, sai vähän enemmän jonotella ku Tampereella:D Käytiin vähän syömässä ja taas noustiin keltasinisille siiville. Dubliniin saavuttiin paikallista aikaa 21.30. Siinä vaiheessa alko jo väsy painaa ja haluttiin vaan äkkiä nukkumaan. Onneks ei tarvinnu oottaa kovin kauaa bussia. Mentiin kakskerroksisella ja vielä väärällä puolella tietä! Hostelli oli ihan linja-autoaseman vieressä niinku oltiin suunniteltukki. Mentiin heti pesulle ja nukkumaan. Siinäpä sitte mietittiinki että pesiskö naaman tulikuumalla vaiko jääkylymällä veellä ku fiksut irlantilaiset on laittanu hanat eri puolille lavuaaria.

Aamulla heti ku herättiin mentiin mannermaiselle aamiaiselle niinku buukkaus lupas. Tarjolla oli muroja, hilloa, vitivalakosta paahtoleipää, mehuja, teetä ja kahavia. Sillähän sitte melekeen lähti näläkä, ainaki Annikalla siihen asti ku aamupala loikkas vessanpyttyyn. Asiaan oli mahdollisesti osallisena matkustaminen ja flunssa. Käytiin sitte ettimässä pikasesti evästä. Löyettiin kulman takaa SPAR, josta sai panineja, wrappeja sun muita herkkuja. Ne teki ne siellä paikan päällä ja sai ite valita täytteet. Haettiin kimpsut ja kampsut ja mentiin bussiasemalle. Köröteltiin n. 4 tuntia upeiden niittyjen ja nummien läpi Letterkennyyn.

Tämmösiä maisemia näky bussimatkan varrella. Lehmukoita ja lampaita näky paljo.
Letterkennyssä meijän vuokranantaja Edmund tuli vastaan bussiasemalle ja vei meijät kämpille. Kämppä on aika iso ja täällä oli koliaa mut nyt on lämmitys päällä ja alakaa pikku hiljaa tarkeneen. Myöhemmin Edmund käytti meitä kaupassaki nii ei tarvinu kävellen raahata ostoksia, onneks! Aiheutettiin varmaan hilpeyttä paikallisissa tutkimalla kauan mm. maitopurkkeja. Noku ne on semmosissa pesuainepurkeissa! Ruoka oli kalliimpaa ku Suomessa ja yritettiin valikoida mahollisimman halvat vaihtoehot. Ku päästiin kämpille, tehtiin ruokaa, syötiin ja keitettiin teet. Edmund kävi laittamassa netin toimimaan ja kertoon vielä muutamia juttuja talosta. Vähän tuottaa vaikeuksia tuo irkkuaksentin ymmärtäminen mutta eiköhän se tästä. Leena sano Edmundille että hiastaa vähän puhetta mutta se kuulemma jo puhu normaalia hitaampaa ja nukahtaa jos vielä hiastaa:D Loppuilta ollaanki vaan oltu ja datailtu, höhöhö. Jokohan sitä kohta pääsis nukkumaan. Huomenna mennään katteleen vähän kaupunkia ja hommaamaan mm. kännykkäliittymät. Niin ja sillon saapuu myös meijän ranskalaiset kämppikset!
Teekupponen lämmittää mukavasti. Kumpi on kumman muki?
-Annika ja Leena-

1. Ottakaahan ilo irti reissusta! Oisko tuo "istuva tyyppi" Leenan muki.
    T. Seija

2. Joo yritetään! :) Oikein arvattu...

3. Tuo istuva tyyppi on Lenen muki, ko se ei käytä maitoo teessä! :)